Thursday, April 29, 2010

kawan,rakan,sahabat

Berusahalah di dunia seakan-akan engkau akan hidup selama-lamanya,berusahalah untuk akhirat seakan-akan engkau akan mati esoknya




 Selamat pagi buat semua.
Alhamdulillah, pentas imtihan sudah berakhir dengan jayanya. 
Buat semua sahabat-sahabat yang masih bertarung di medan exam, teruskan usaha kalian.
Buat sahabat-sahabat yang sudah habis exam, selamat bercuti. Moga cuti kali ini lebih bermanfaat.
Buat sahabat-sahabat yang perlu mengorbankan masa cuti yang  panjang demi praktikal @ LI, selamat menjalankan praktikal.

Beberapa minggu lepas, saya terdengar lagu ini di nasyidfm. Pertama kali mendengar, terus jatuh hati.
Terus tanya moderator di ruang chat IRC,apa tajuk lagu ni dan siapa penasyidnya. Berkali-kali download namun masih tak berjaya. Jadi, carilah video kat youtube ni dan terus post kat sini.

Saya dedikasikan lagu ini khas buat semua sahabat @ kawan @ rakan saya, sejak pra-sekolah hingga kini. Sesiapa yang mengenali diri ini, dengarlah lagu ni ye. Bolehlah dedicate kat sahabat-sahabat kalian pula.

Pada pandangan saya, sahabat tu ialah insan yang lebih rapat dengan kita. Mungkin sedikit berbeza dengan kawan atau rakan. Susah senang bersama. Tautan ukhuwwah terjalin bersama. Ke mana pergi, sentiasa bersama.

Saya dedikasikan juga lagu ini buat "sahabat-sahabat" yang saya temui di bumi Allah ini. "Sahabat" yang banyak membantu saya dalam apa jua yang saya lakukan. "Sahabat" yang memberikan saya kekuatan luaran dan dalaman.Semoga ikatan ini terus berkekalan hingga akhir hayat.

Mesej daripada seorang sahabat,
how friendship break?
both friends will think the other is busy
and will not contact
thinking maybe its disturbing
as time passes
both will think let the other contact
after that each will think why I should contact first?
here your love will be converted to hate
finally without contact
the memory becomes weak
they forget each other
so keep in touch always
so here I am sending this message and this song to you
to say
dear friend
 i am fine here
 and i hope you are fine too
 take care =)

Selamat mendengar lagu dalam video ni.
Syukran jaziilan buat semua kawan@rakan@sahabat yang sudi berada di sisi diri yang kerdil ini.
Semuanya adalah kerana ALLAH ^_^
Wassalam.

3 comments:

salam. huhu...sedih pulak nak tinggalkan bumi ktsn nie... semoga adik2 terus thabat dlm jln nie... :)

to cik rama-rama : yup,very nice=D

to kak zahidah : teruskan prjuangan di luar ktsn pula kak ye.ade mase jenguk2lah kami di sini.doakan kami terus thabat. ameen=)

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More