Saturday, November 7, 2009

hilang stress..jumpa pening

sungguh fobia dgn tempat mengerikan ini =(


Selepas bertarung untuk 5 paper, akhirnya kami dah merdeka…hanya utk sementara..tak pernah habis exam cepat camni..sekali-sekala kan..agaknya next sem dah tak berpeluang macam ni lagi..ape2 pun, syukur dah melepasi fasa peperiksaan =) Biasela time exam semua orang stress, tak cukup tido, tak habis study lagi. Normal lah tu. Dengan jayanya, saya dan kawan-kawan melepaskan stress tu selepas paper terakhir. Jauh sungguh perjalanan kami hari tu. Hajatnye nak menjenguk menara itu, namun disebabkan cuaca kurang baik, kami hanya berada di tingkat pertama. Tak dapatla nak pusing-pusing seluruhnya. Buat rugi duit je kalau tak dapat tengok apa-apa. Mujur naik shuttle kan, takdela derma tenaga dan masa macam tu je. At least, dapat kenal dah la tempat tu. Ada rezeki kita p sana lagi =) ..Plan kami bertukar. Nak gi mana ni? Hujan pun lebat, payung pula takde.Ish3, redah jela hujan tu sambil membakar kalori kononnya. Kami sepakat nak ke tempat itu. Mahu jadi budak-budakkembali. Kalau difikirkan, macam takde kerja je pergi tempat macam tu. Serius macam kanak-kanak riang. Tak kisahla, asalkan dapat rasa sekali main-main kat situ.

Melihatkan keadaan di sana, rasa gerun n takut. “ miza, aku risaulah..camne nak main ni”..”aku pun tak berani la”. Hehe..sama-samalah kami buat berani masa tu. Dah masuk tu, sesat-sesat jap. “ Kita nak naik apa dulu ni?”. “ Jomlah, naik tu dulu”. Kami duduk dengan selamat. Awal-awal cool n steady je, lama-lama bila benda tu makin laju, mulalah dengar jeritan macam-macam. Saya hanya mampu tergelak masa tu, sedikit rasa lucu di hati. Rasa macam terbang di udara, sambil menguatkan pegangan tangan ni pegang tempat berpaut tu. “ Maaf sue, tak sengaja himpit kamu, benda ni pusing sangat laju”. Dah habis, mamai-mamai sikit, tapi masih mampu bertahan ke level seterusnya.

pusing-pusing

Kami masuk ke tempat seterusnya. Saya langsung tak tahu macam mane alat tu berfungsi, terus duduk je atas kerusi tu. Hati masing-masing dah berdebar-debar. Ia bergerak perlahan-lahan, sambil bercakap dengan ili di sebelah, ‘’ Ili, dah gerak ni, gerunnya’’. Kedengaran juga suara orang menjerit-jerit. Ili juga menyebut-nyebut nama saya. Namun, suara kami semakin hilang, akibat panahan alat yang sangat dasyat itu. Ye, teramat dasyat dan menggerunkan saya. Semakin ia bergerak laju, mulut saya makin terkunci. Allah je tahu perasaan masa itu. Jantung bagai berhenti berdenyut, nafas ibarat terhenti seketika. Rasa macam nyawa dah di hujung tanduk, dan saya sungguh pasrah sebab memilih tempat itu. Tak mampu dilakukan apa-apa, hanya menunggu ia berhenti bergerak. Kawan di sebelah pun terdiam dan kaku. Rasa nak menangis je time tu. Fikiran hanya pada Allah. Hanya mampu mengucap sebanyak-banyaknya di dalam hati. “ Ya Allah, selamatkanlah aku dan kawan-kawanku”. Mata tak ku tutup langsung, hanya memandang di hadapan. Memang patut kami gerun sebab kami duduk di tempat paling hadapan. Sangat mencabar permainan ini. Sungguh lega pabila dah tamat bermain. Macam-macam luahan yang kami kongsi. Ada yang nak nangis, ada yang ingat mak ayah la, ada yang cakap nak hidup lagi la. Memang itulah perasaan saya masa tu. Ibarat kematian menjelma di depan mata. Tak dapat dibayangkan bagaimana sakitnya menghadapi maut, dan bagaimana peritnya seksaan yang telah Allah janjikan buat hambaNYA yang lalai.

Kata ili, “ aku duk sebelah lina ni, dengar dia ucap subhanallah, subhanallah je.selamat kot duduk sebelah lina”.Kami hanya tergelak ketawa beramai-ramai. Lepas tu berehat je, menenangkan fikiran. Then, decide ke level ketiga. Dah pening sikit, tapi nak jugak lagi main. Naiklah ke tempat itu. Tengok dari bawah macam slow je, skali bila duk atas, laju bukan main lagi. Saya dengar sorang budak cakap,” bila nak turun ni, cepatlah”. Agaknya dah tak tahan tu. Saya pun terdiam masa ni. Hehe, dah tersangat pening, sambil cuba menahan diri daripada meluahkan semula isi perut saya. Kawan saya tak berhenti merungut, “ waa, lajunya. Jahatnya benda ni”. Bila dah stop, rasa macam di awang-awangan. Terus niat dalam hati tak nak main pape dah lepas ni. Saya dah serik!!!

Kawan-kawan terus ke level 4, tapi saya hanya melihat mereka memandu kereta itu. Pening masih menerjah diri sebenarnya. Kawan pun ada tegur lepas main tu, katanya muka nampak pucat. Hehe, tulah padahnya, nak main sangat kan.Ni jelah game kami hari tu di tempat itu. Dah tak sanggup nak masuk 3 level lagi. Memang kami tabik spring la sape yang dapat habiskan semua game kat situ =D

Nak buang stress, pening pulak ku jumpa. Anyway, that’s quite good experience la. Dah ade pengalaman kan, lepas ni tak masuk dah tempat tu. JANJI~

~ nice day, nice memory ~

port terakhir...

sungguh bahagia bila bola slalu masuk longkang...

result quite ok la =D

0 comments:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More