Tuesday, February 22, 2011

betul ke apa saya buat ni?

Berusahalah di dunia seakan-akan engkau akan hidup selama-lamanya,berusahalah untuk akhirat seakan-akan engkau akan mati esoknya


Assalamualaikum w.b.t
Entah kenapa weekend baru-baru ni sy buat benda yang tak dirancang. without thinking,
without planning. dan memang keadaan camni penah terjadi kat diri kita kan. tapi selepas sy fikir dan fikir, mungkin ni ruang yg Allah nak kasi dan bila fikir lagi, rase mcm syukur sangat. syukur ade peluang rasa benda yang tak penah kita fikir kita nak benda tu,tetiba je datang peluang depan mata. oh, itu bukan untuk jangka masa pendek. yg utama utk jangka masa panjang. sy perlu rancang dari awal. slow-slow dan step by step. mungkin ia agak tersasar drpd ape yg sy buat sekarang, tapi sy teruskan fikir lagi. fikir gak sebab sedikit sebanyak benda tu ade kaitan jugak la walaupun bukan 100%.


(-)thinking : wei, ape faedahnya ko buat benda ni? ko belajar bertahun-tahun,kerah otak kerah tenaga,belanja duit banyak,tapi lastly ko ikut benda ni.sia-sia je,bazir masa,bazir duit

(+)thinking : hurmm,takpelah,mungkin peluang kat sini. belajar tu bukan saje je belajar.bukannya belajar semata-mata untuk dapat kerja.memanglah salah satu sebab kita sambung blajar sebab nak kerja, tapi sebab utama ialah belajar sebab Allah. kerana ilmu Allah.kan kita kena tuntut ilmu daripada buaian hingga ke liang lahad. 

(-) : ooo,yela tu.ikutla mane ko suke. nak buat tu fikir betul-betul. ko buat benda tu bukan guna duit seposen je.ko yakin ke benda tu elok,ade jaminan untuk ko lepas dah habis belajar nanti?kang tetiba hasil negatif.ko gak yg menyesal nanti.


(+) : ye,aku dah fikirla. mak pun ok je. cumanya aku perlukan bantuan famili la awal-awal ni. aku yakin benda tu bagus, benda tu ade misi dan aku ade misi sendiri. untuk awal-awal ni aku nak famili aku sendiri dulu sihat. aku nak nenek aku boleh berjalan semula. kalau kuat usaha + yakin denganNYA, insyaAllah ade hasil yg positif.




Entah apela kan sy buat ni. Moga-moga dipermudah segala-galanya.


p/s : sape-sape nak tau sy buat ape,bolehla tinggalkan mesej di blog cikai ni. NUTRISI untuk hidup sihat^^




Wassalam.


7 comments:

aku suka yang positif. ^ ^
aku cilok lagu menuju wawasan sket eh..
"umat islam harus cemerlang,
hari ini lebih baik dari semalam, jangan buang masa,
siapa kata kita tidak boleh?..
kita ada Allah Maha kuasa,
kita ada kuasa tenaga,
doa sebagai senjata"

^ ^

Awk bt ape lina??
Pening jge bce tu, (+) dan (-)??

to cik rama-rama :
hehe,memang semua orang suka yg positif
haa,jom nyanyi lagu ni sama-sama=)

to kak azira :
sy buat something berkaitan nutrisi
akak ingat tak yg sy ade komen kat blog akak yg satu lagi?hehe
(+) tu mksudnye ayat semangat utk sy teruskan buat benda ni
(-) tu macam nak stop sy drpd buat benda ni
tapi sy pilih yg positif^^

what r u doing along?
lame x share2 cerita. hehe.
sihat x?

to atie yati:
hehe,i did something..
along sihat..
yati?
nanti along story2 eh.kt ym ke,skype ke,or hp=)

sihat juga. okeyh. share2 nanti ye :)

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More