Saturday, January 28, 2012

stress menggunung tinggi

Berusahalah di dunia seakan-akan engkau akan hidup selama-lamanya,berusahalah untuk akhirat seakan-akan engkau akan mati esoknya


Salam Rabiulawwal semua
Alhamdulillah masih hidup hari ini walaupun nikmat sihat ditarik sedikit :)

Hari itu, sebelum umur bertambah lagi satu angka, diri sangat dalam kondisi yang tak stabil
Entah mengapa
Confuse dengan diri sendiri
Ya, aku stress pada hari itu
Namun tak tahu apa puncanya
Tesis? Research? Tak dapat ke sekolah?
Ini semua bukan puncanya
Masalah dengan family? Housemate? Coursemate?Kawan?
Juga bukan sebabnya
Tapi hari itu hanya Allah yang tahu betapa berkecamuknya diri ini
Masalah tak faham diri sendiri mungkin
Bila resah, hati gundah, muka pun berubah
Maaf teman
Hari itu aku benar-benar tak stabil
Secalit senyum pun tak mampu diukirkan
Hanya bermasam muka tiba-tiba
Tiada berkata-kata
Bila teman bertanya , " kau ok ke "
Aku hanya mengangguk dan meluru ke bilik air
Maka, hanya Allah yang tahu apa yang aku buat dalam bilik air tu

Allah,
Rasa macam keresahan tu naik semua ke kepala
Keluar ingin selesaikan sesuatu
Ditambah pula dengan masalah yang lain
Memang kewarasan akal yang membantu diri ketika itu
Bertapa sendirian di dalam kereta
Menunggu masa untuk setelkan semua urusan kerja
Alhamdulillah, Allah mudahkan segalanya hari itu :)

Petang itu diri tidur seketika
Bila bangun
Ya Allah, aku dah ok. Dah hilang stress itu
Rasa diri sudah kembali normal
Pulang ke rumah dengan ceria
Dah mampu senyum dan bersembang dengan teman-teman :>

Teman,
Maafkan daku andai sering melihat diriku begini
Kadang-kadang rasa tu datang tanpa diundang
Lalu kamu semua yang menjadi mangsa
Aku benar-benar lemah waktu itu
Maka, hanya Allah yang boleh membantuku pada masa itu
Hanya mampu bermonolog dan berbicara denganNYA
Sekali lagi teman,
Aku mohon maaf jika hal itu berulang lagi selepas ini
kerna aku hanya hamba Allah
Insan yang kerdil hina dina
Itula kelemahan kekuranganku
Moga kalian dapat menerimanya walaupun pahit
dan aku bersyukur punyai kalian di sisiku :)


- setenang mana pun seseorang itu, dia tetap akan tersungkur jatuh dan kalah pabila emosi diri lebih menguasai

2 comments:

masalah kita macam sama je.
huhu

yup
aku rase ramai orang ade masalah mcm kte ni
huhu. jom bersabar cik rama-rama:)

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More