Friday, October 23, 2015

Kenapa Qisya Delite?

Berusahalah di dunia seakan-akan engkau akan hidup selama-lamanya, berusahalah untuk akhirat seakan-akan engkau akan mati esoknya


Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdulillah Allah masih memanjangkan usia ini umtuk hidup di muka bumi Allah ini.
Ok, tak mahu membebel panjang. Just to share bagaimana wujudnya Qisya Delite ini dalam hidup saya. 

Fokus Qisya Delite ini hanyalah Cheese Tart dan Cream Puff buat masa sekarang. Ia diwujudkan bermula tahun 2014 sementelah saya yang tidak bekerja selepas berkahwin. Maka, ambillah inisiatif untuk belajar perlahan-lahan dan alhamdulillah masih ada tempahan sama ada di Terengganu atau Kedah. Semasa bekerja, saya masih mengambil tempahan customer. Alhamdulillah, saya masih mencintai baking process ini hingga sekarang dengan bantuan dan sokongan partner yang sentiasa di sisi.

Jika nak tahu, saya suka mencuba cheese tart atau cream puff yang dijual di kedai-kedai bakeri. Namun, kebiasaannya semua tak kena dengan tekak. Tapi bila saya order dengan personal person yang buat dari rumah, semuanya sedap. Mungkin yang bisnes homemade ni buat dengan penuh kasih sayang :)

Memang tak dinafikan homemade baking ni merata-rata ada sekarang tak kiralah kat kampung atau bandar. Ok, saya sangat merindui cream puff salah seorang orang kampung nun di Ganu. Sekali makan terus jatuh cinta. Puass hati dan rasa nak order selalu heheh.
So, why not saya cuba belajar dan buat dari rumah seperti mereka. Bukan meniru, tapi cuba mengambil peluang yang ada di utara tanah air ini. Lagipun, memang saya suka baking daripada zaman muda dulu.

So, anda bolehlah follow IG Qisya Delite dan page FB Qisya Delite dengan jayanya :D

FB Qisya Delite

IG Qisya Delite


Blueberry Cheese Tart



Cream Puff with Custard Filling


* Faktor pencahayaan camera nampaknya menjejaskan sedikit kualiti gambar.
* Nampak dalam gambar tak cantik, insyaAllah rasanya akan menepati selera tekak anda :>

Boleh hubungi mana-mana ruang yang ada untuk tempahan. IG, FB, Whatsapp atau Wechat 0174185191 untuk tempahan.

" Kepuasan Anda Keutamaan Kami "

0 comments:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More