Saturday, January 15, 2011

semakin berkurang

Berusahalah di dunia seakan-akan engkau akan hidup selama-lamanya,berusahalah untuk akhirat seakan-akan engkau akan mati esoknya



Salam 'alaikum buat semua dan moga semuanya sihat selalu.
Alhamdulillah, diri masih diberi kesempatan merasai semua nikmat Allah hingga hari ni dan diberi peluang menambah angka pada diri. Begitu cepat masa berlalu, rasa macam baru je umur ni 12 tahun.
Seinfiniti terima kasih buat family yang jauh di mata, tapi sentiasa dekat di hati, tambah-tambah bila selalu tengok hadiah tu.
Terima kasih juga buat semua sahabat@kawan@teman etc. yang wish pd diri ni.
dan sangat terima kasih buat 'kalian semua' yang sama-sama nyanyikan lagu tu beberapa hari lepas. Sungguh diri terasa sangat bersyukur dikelilingi kalian =). Moga segala urusan kita di sini dan di sana sentiasa dipermudahkanNYA.

Makin bertambah umur, makin berkurang umur ni untuk merasai nikmat-nikmat Allah kat dunia ni. Makin kurang masa untuk beribadat, makin hampir mati itu. Semuanya akan semakin kurang. Sebelum ia jadi makin sedikit bila menginjak setiap tahun, moga segala bekalan dan persiapan dapat ditambah, insyaAllah.



'' hari ini hari lahirmu, hari ini bertambah lagi usiamu, maka akan bertambah juga tanggungjawabmu. hari ini akan menjadikan dirimu lebih matang dek ujian yang akan mendatang. hari ini akan menjadi saksi ketabahan dirimu  untuk melambung onak dan duri. hari ini Allah telah memendekkan lagi jarakmu denganNYA. semakin kurang tempoh beramal, semakin kubur mempersiap tempat untukmu, semakin dekat malaikat maut datang menjemput, semakin dekat amalan akan dihitung dan semakin hampir haruman firdausi / azabnya jahannam '' ( thanks farah ^^)



Wallahu'alam.

3 comments:

HAPPY BESTday NA!!!
sweeet tak saya wish depan pintu bilik di pagi hari?
ceeewah..poyo mintak kata sweet..
haha..
i love u,friend!
always..
may Allah bless..=)

selamat menjadi lebih matang ( ^ ^ )
semoga dapat membimbing sahabat yang belum matang (hehe..nak cakap yang lebih muda sebenarnya)

to incik : hehe,maceh2..sweet tol wish depan bilik..tersipu-sipu malu sy..hikhik..now umur kita berdua dh same..love u too =)


to cik rama-rama : cik rama-rama ni lebih muda ke?konfius jap..hehe..jom berusaha jd lebih matang^^

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More